Diagnoza
diagnoza i opinia psychologiczna
- Konsultacja, rozpoznanie problemu, dobór odpowiednich narzędzi diagnostycznych. Wywiad - zebranie szczegółowych danych na temat rozwoju, kondycji psychicznej, emocjonalnej
- Obserwacja w gabinecie, wykonanie testów diagnostycznych
- Omówienie wniosków, postawienie diagnozy
Diagnoza
logopedyczna, neurologopedyczna
Ma ona na celu zidentyfikowanie trudności w zakresie mowy i języka. Jej celem jest znalezienie przyczyn tych trudności, rodzajów i następnie zaplanowanie odpowiedniej terapii.
- Wywiad z pacjentem bądź jego opiekunem w celu zebrania szczegółowych informacji na temat rozwoju, trudności, aktualnych możliwości komunikacyjnych
- Konsultacja logopedyczna, neurologopedyczna, przeprowadzenie testów diagnostycznych
- Omówienie wyników testów, decyzje o dalszym postępowaniu terapeutycznym
Diagnoza
pedagogiczna, tyflopedagogiczna
- Wywiad z pacjentem bądź jego opiekunem w celu zebrania szczegółowych informacji na temat rozwoju, trudności, aktualnych trudności edukacyjnych
- Dobór testów odpowiednich do możliwości dziecka
- Omówienie wyników testów, decyzje o dalszym postępowaniu terapeutycznym
Diagnoza
fizjoterapeutyczna
- Wywiad na temat rozwoju pacjenta
- Testy diagnostyczne, obserwacja
- Omówienie wyników, decyzje o postępowaniu terapeutycznym
Diagnoza
niedojrzałości neuromotorycznej INPP
Niedojrzałość neuromotoryczna jest to przedłużające się nagromadzenie odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz brak lub występowanie niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół lat (za INPP)
Występowanie odruchów pierwotnych lub brak posturalnych podczas kluczowych etapów rozwoju, stanowi wiarygodny wskaźnik dojrzałości ośrodkowego układu nerwowego. Nieprawidłowe odruchy mogą być jedną z przyczyn specyficznych trudności w nauce (Florentino 1970, Goddard 1994/96, Wilkinson 1994, Goddard-Blythe 1998) oraz niedojrzałego zachowania.
- Wypełnienie wstępnego kwestionariusz diagnostycznego INPP, znajdującego się na stronie
- Wywiad na temat rozwoju pacjenta, wstępna konsultacja
- Wykonanie testu diagnostycznego około 3 godziny
- Omówienie wyników, dobranie ćwiczeń
Diagnoza
zaburzeń przetwarzania słuchowego
- Wywiad, konsultacja
- Wykonanie audiometrii tonalnej i innych testów sprawdzających sprawność aparatu słuchowego
- Omówienie wyników, dobór odpowiedniej terapii bądź treningu słuchowego
Diagnoza
Integracji Bilateralnej
Podczas wizyty diagnostycznej ocenia są różne aspekty funkcjonowania dziecka: wzorce ruchowe, przekraczanie linii środka, świadomość schematu ciała, koordynację bilateralną.
Proces diagnostyczny :
- Wywiad
- Wykonanie baterii testów stosowanej przy diagnozie integracji bilateralnej
- Omówienie wyników, propozycja terapii
Diagnoza
diagnoza w Metodzie Warnkego
Automatyzacja funkcji podstawowych jest niezbędna do rozwoju wyższych funkcji mózgowych takich jak umiejętność skupienia uwagi, czytania oraz pisania. W oparciu o wyniki diagnozy przygotowywany jest odpowiedni program terapii.