Edukacja
trening czytania i pisania metodą strukturalną
Przed rozpoczęciem treningu wykonuje się diagnozę czytania i pisania za pomocą standaryzowanego testu KOCP. Jest metoda analityczno- syntetyczna, dzięki której uczeń zrozumie podstawowe struktury języka. Dziecko uczy się w sposób świadomy, a nie odtwórczy.
Trening składa się z:
- analizy – rozbioru słów na mniejsze jednostki
- syntezy – po rozłożeniu na sylaby, dziecko ponownie je łączy, aby odczytać, bądź zapisać.
- sekwencyjności – przechodzimy przez sylaby, po słowa, zdania, teskty.
- wieloetapowości – uczniowie przechodzą przez wiele etapów.
Metoda ta polecana jest przede wszystkim dla:
- dzieci z dysleksją
- dzieci z ADHD
- dzieci z problemami z koncentracją
- dzieci z problemami słuchowymi
- dzieci z problemami behawioralnymi
Edukacja
Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Edukacja
terapia ręki
Usprawnianie małej motoryki, poprzez ćwiczenia ręki, palców, dłoni, a także całego ciała.
Dla dzieci:
- z trudnościami manualnymi
- z trudnościami grafomotorycznymi
- z obniżonym poziomem graficznym
- z niedojrzałym chwytem pisarskim
- „niezgrabnych ruchowo”
Edukacja
trening Umiejętności Społecznych, czyli TUS
Daje możliwość przećwiczenia, modelowania, a także zmiany zachowania dziecka. Każda codzienna sytuacja jest doskonałą okazją do ćwiczenia i doskonalenia umiejętności społecznych. Niektóre osoby jednak potrzebują wsparcia w tej kwestii i właśnie dla nich są zajęcia TUS.
Cele treningów TUS:
- optymalizacja zachowań społecznych
- zrozumienie swoich emocji i radzenie sobie z nimi
- zdobycie umiejętności społecznych
- i najważniejsze przełożenie wyćwiczonych umiejętności do rzeczywistości
Trening Umiejętności Społecznych pełni rolę:
- edukacyjną
- kompensacyjną
- korekcyjną
- terapeutyczną