Warunkiem skutecznej terapii jest regularna praca z dzieckiem. Podczas wizyt terapeutycznych każdy terapeuta wyjaśnia rodzicom wszelkie niejasności, wskazuje zasady postępowania i pracy z dzieckiem w domu.

Terapia

logopedyczna / neurologopedyczna

Terapia dostosowana jest do indywidualnych potrzeb pacjenta. Obejmuje różnorodne ćwiczenia mowy, języka, ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia oddechowe, masaż logopedyczny.

Kiedy wskazana jest terapia logopedyczna/neurologopedyczna?

Wskazana jest przy:

  • opóźnionym rozwoju mowy
  • opóźnionym rozwoju psychoruchowym
  • spektrum autyzmu
  • mutyzmie
  • dyslalii
  • dyzartrii, afazji
  • dysfagii
  • niezrozumiałej mowie
  • trudnościach w mówieniu
  • trudnościach szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)

Terapia

psychologiczna

Służy wsparciu wszystkich osób w trudnych momentach życia, pozwala zrozumieć emocje, zachowanie, myśli. Może odbywać się indywidualnie bądź w grupie. Terapia psychologiczna pomaga w radzeniu sobie z emocjami, z lękiem, z depresją, z problemami rodzinnymi, wychowawczymi, z samooceną.

Terapia dzieci i młodzieży

Ma na celu pomóc zrozumieć emocje, wyrażać uczucia i myśli. Podnieść samooceną i ułatwić samoakceptację. Pomóc w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych, wesprzeć w sytuacjach trudnych, traumatycznych.

Terapia ADHD

Jej zadaniem jest poprawienie koncentracji i nauka organizacji. Wsparcie rodziny w rozumieniu trudności dziecka. Nauka planowania, zarządzania czasem.

Terapia w spektrum autyzmu

To przede wszystkim wsparcie rodziny, a także rozwijanie kompetencji społecznych, komunikacyjnych. Motywowanie do samodzielności.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to zajęcia grupowe, które mają na celu poprawę funkcjonowania dzieci w różnych sytuacjach społecznych, a także zmianę zachowań z niepożądanych na pożądane.

Zajęcia dla dzieci:

  • ze spektrum autyzmu
  • z ADHD
  • nieśmiałych
  • agresywnych
  • mających trudności z radzeniem sobie z emocjami
  • mających trudności w nawiązywaniu kontaktów
  • mających problemy z akceptacją norm, ustalonych zasad.

Terapia

fizjoterapeutyczna

Związana jest z leczeniem ruchem, wspomagana masażami (sportowym, relaksacyjnym, klasycznym). Jej celem jest poprawa postawy, sprawności fizycznej, poprawa kondycji, koordynacji, równowagi.

W naszym gabinecie odbywają się zajęcia ogólnorozwojowe indywidualne i grupowe.

Terapia

tyflopedagogiczna

Przeznaczona jest dla dzieci słabowidzących, mających trudności z narządem wzroku.

Jej celem jest:

  • rozwijanie podstawowych zdolności wzrokowych
  • stymulacja narządu wzroku
  • usprawnianie motoryki małej i dużej
  • wspieranie funkcji poznawczych
  • kształtowanie orientacji w przestrzeni
  • wzmacnianie wiary dziecka we własne możliwości
  • nauka czytania
  • nauka pisma Braille’a

Terapia

INPP – terapia niedojrzałości neuromotorycznej

Program terapii odruchów metodą INPP wpływa na wiele sfer pacjenta. Do pozytywnych efektów terapii należy usprawnienie w obrębie motoryki małej i dużej, poprawa koordynacji, postawy, równowagi, świadomości ciała, wrażliwości na dotyk, ruchów gałek ocznych, świadomości przestrzennej, koncentracji i napięcia mięśniowego. Te usprawnienie poprawiają funkcjonowanie poznawcze tworząc fundament do prawidłowego rozwoju.

Objawy niedojrzałości neuromotorycznej:

  • przybieranie dziwnych pozycji podczas pisania,
  • niedojrzały sposób trzymania długopisu,
  • stałe gubienie się w przepisywaniu z tablicy,
  • dysgraficzne pismo,
  • trudności w prawidłowym rysowaniu podstawowych figur geometrycznych,
  • szybkie dekoncentrowanie,
  • niemożność powstrzymania się od mówienia,
  • zagryzanie ołówków, sznureczków, paznokci,
  • trudności z czytaniem i pisaniem,
  • odwracanie i przestawianie liter, cyfr i słów (powyżej 8 roku życia),
  • nierozróżnianie lewej i prawej strony,
  • trudności z odczytaniem godziny na zegarze
  • choroba lokomocyjna,
  • lęk przestrzeni,
  • trudności z utrzymaniem równowagi,
  • problemy z nauką pływania i łapania piłki,
  • „pisanie ustami, mówienie rękami” – głoskowanie i literowanie,
  • trudność w nauczeniu się nazw miesięcy,
  • trudność w nauce gramatyki i ortografii,
  • trudność w wykonywaniu czynności manualnych,
  • trudności z przetwarzaniem słuchowym,
  • problem z prawidłową pracą oczu, przysłanianie jednego oka włosami lub ręką,
  • niechlujne jedzenie.

Terapia

Metodą Warnkego

Jest to pierwsza w Polsce metoda w całości opracowana do pracy z osobami mającymi trudności w czytaniu, pisaniu. To kompleksowa terapia dysleksji obejmująca trening słyszenia, widzenia oraz motoryki, który skupia się na przyczynach, a nie na objawach. Zarówno do diagnozy, jak i terapii wykorzystywany jest specjalistyczny, medyczny sprzęt. W oparciu o wyniki diagnozy opracowuje się odpowiedni program terapeutyczny.

Dal kogo jest ta metoda?

  • osób z problemami w nauce czytania i pisania
  • dzieci z trudnościami w nauce
  • uczniów z ryzyka dysleksji, uczniów z diagnozą dysleksji
  • osób z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD)
  • osób z problemami logopedycznymi (wady wymowy)
  • osób z problemami z lateralizacją (myleniem stron lewo-prawo)

Terapia

Neuroakustyczny trening mózgu SAS

Celem Treningów SAS jest wzmacnianie podstawowych neurosensorycznych funkcji mózgu, czyniąc je idealnymi do poprawy szerokiego spektrum jego kondycji.

Wyróżniamy:
Trening SAS-Smart | Wzmocnienie uczenia się dzieci i dorosłych.
Trening SAS-Boost | Wsparcie dzieci w harmonijnym rozwoju.
Trening SAS-Balance | Psychoterapeutyczne i neurosensoryczne programy dla dorosłych.
Trening SAS-Life | Spersonalizowane programy wspierające osoby starsze.

Każdy z treningów jest indywidualnie dopasowany do potrzeb, umiejętności pacjenta.

Terapia

Bilateralna

To terapia skupiająca się nauce świadomego i skoordynowanego używania obu stron ciała. Trening skupia się na ćwiczeniach pobudzających mózg do bardziej efektywnej pracy.

Terapia dla dzieci z:

  • trudnościami w nauce,
  • trudnościami emocjonalnymi – poprawa funkcji fizycznych wpływa na wzrost pewności siebie i motywacji,
  • dyspraksją,
  • zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • ADHD,
  • trudnościami w koncentracji uwagi,
  • słabą pamięcią,
  • ograniczoną zdolnością do skoordynowania obu stron ciała,
  • niewykształconą lateralizacją,
  • zaburzeniami percepcji wzrokowej.