Warunkiem skutecznej terapii jest regularna praca z dzieckiem. Podczas wizyt terapeutycznych każdy terapeuta wyjaśnia rodzicom wszelkie niejasności, wskazuje zasady postępowania i pracy z dzieckiem w domu.
logopedyczna / neurologopedyczna
Terapia dostosowana jest do indywidualnych potrzeb pacjenta. Obejmuje różnorodne ćwiczenia mowy, języka, ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia oddechowe, masaż logopedyczny.
Kiedy wskazana jest terapia logopedyczna/neurologopedyczna?
Wskazana jest przy:
- opóźnionym rozwoju mowy
- opóźnionym rozwoju psychoruchowym
- spektrum autyzmu
- mutyzmie
- dyslalii
- dyzartrii, afazji
- dysfagii
- niezrozumiałej mowie
- trudnościach w mówieniu
- trudnościach szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
Terapia
psychologiczna
Terapia dzieci i młodzieży
Ma na celu pomóc zrozumieć emocje, wyrażać uczucia i myśli. Podnieść samooceną i ułatwić samoakceptację. Pomóc w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych, wesprzeć w sytuacjach trudnych, traumatycznych.
Terapia ADHD
Jej zadaniem jest poprawienie koncentracji i nauka organizacji. Wsparcie rodziny w rozumieniu trudności dziecka. Nauka planowania, zarządzania czasem.
Terapia w spektrum autyzmu
To przede wszystkim wsparcie rodziny, a także rozwijanie kompetencji społecznych, komunikacyjnych. Motywowanie do samodzielności.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to zajęcia grupowe, które mają na celu poprawę funkcjonowania dzieci w różnych sytuacjach społecznych, a także zmianę zachowań z niepożądanych na pożądane.
Zajęcia dla dzieci:
- ze spektrum autyzmu
- z ADHD
- nieśmiałych
- agresywnych
- mających trudności z radzeniem sobie z emocjami
- mających trudności w nawiązywaniu kontaktów
- mających problemy z akceptacją norm, ustalonych zasad.
Terapia
fizjoterapeutyczna
Związana jest z leczeniem ruchem, wspomagana masażami (sportowym, relaksacyjnym, klasycznym). Jej celem jest poprawa postawy, sprawności fizycznej, poprawa kondycji, koordynacji, równowagi.
W naszym gabinecie odbywają się zajęcia ogólnorozwojowe indywidualne i grupowe.
Terapia
tyflopedagogiczna
Przeznaczona jest dla dzieci słabowidzących, mających trudności z narządem wzroku.
Jej celem jest:
- rozwijanie podstawowych zdolności wzrokowych
- stymulacja narządu wzroku
- usprawnianie motoryki małej i dużej
- wspieranie funkcji poznawczych
- kształtowanie orientacji w przestrzeni
- wzmacnianie wiary dziecka we własne możliwości
- nauka czytania
- nauka pisma Braille’a
Terapia
INPP – terapia niedojrzałości neuromotorycznej
Objawy niedojrzałości neuromotorycznej:
- przybieranie dziwnych pozycji podczas pisania,
- niedojrzały sposób trzymania długopisu,
- stałe gubienie się w przepisywaniu z tablicy,
- dysgraficzne pismo,
- trudności w prawidłowym rysowaniu podstawowych figur geometrycznych,
- szybkie dekoncentrowanie,
- niemożność powstrzymania się od mówienia,
- zagryzanie ołówków, sznureczków, paznokci,
- trudności z czytaniem i pisaniem,
- odwracanie i przestawianie liter, cyfr i słów (powyżej 8 roku życia),
- nierozróżnianie lewej i prawej strony,
- trudności z odczytaniem godziny na zegarze
- choroba lokomocyjna,
- lęk przestrzeni,
- trudności z utrzymaniem równowagi,
- problemy z nauką pływania i łapania piłki,
- „pisanie ustami, mówienie rękami” – głoskowanie i literowanie,
- trudność w nauczeniu się nazw miesięcy,
- trudność w nauce gramatyki i ortografii,
- trudność w wykonywaniu czynności manualnych,
- trudności z przetwarzaniem słuchowym,
- problem z prawidłową pracą oczu, przysłanianie jednego oka włosami lub ręką,
- niechlujne jedzenie.
Terapia
Metodą Warnkego
Dal kogo jest ta metoda?
- osób z problemami w nauce czytania i pisania
- dzieci z trudnościami w nauce
- uczniów z ryzyka dysleksji, uczniów z diagnozą dysleksji
- osób z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD)
- osób z problemami logopedycznymi (wady wymowy)
- osób z problemami z lateralizacją (myleniem stron lewo-prawo)
Terapia
Neuroakustyczny trening mózgu SAS
Celem Treningów SAS jest wzmacnianie podstawowych neurosensorycznych funkcji mózgu, czyniąc je idealnymi do poprawy szerokiego spektrum jego kondycji.
Wyróżniamy:
Trening SAS-Smart | Wzmocnienie uczenia się dzieci i dorosłych.
Trening SAS-Boost | Wsparcie dzieci w harmonijnym rozwoju.
Trening SAS-Balance | Psychoterapeutyczne i neurosensoryczne programy dla dorosłych.
Trening SAS-Life | Spersonalizowane programy wspierające osoby starsze.
Każdy z treningów jest indywidualnie dopasowany do potrzeb, umiejętności pacjenta.
Terapia
Bilateralna
Terapia dla dzieci z:
- trudnościami w nauce,
- trudnościami emocjonalnymi – poprawa funkcji fizycznych wpływa na wzrost pewności siebie i motywacji,
- dyspraksją,
- zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- ADHD,
- trudnościami w koncentracji uwagi,
- słabą pamięcią,
- ograniczoną zdolnością do skoordynowania obu stron ciała,
- niewykształconą lateralizacją,
- zaburzeniami percepcji wzrokowej.